hai..welcome to my blog =) sape yg xbermint boley ler leave from my page yep! xpom just tekan "ctrl+w" hahak! =P and law senang follow jeee..thank you~~ ^_^

Saturday 12 November 2011

Celcom Broadband : Cara Melajukan Connection Broadband


Ramai yang mencari cara untuk melajukan celcom broadband ini termasuklah saya sendiri. Selepas beberapa minggu saya membuat kajian dengan cara ini, saya dapati cara melajukan connection Celcom Broadband ini ternyata akan melajukan broadband anda.
Baiklah, jika sebelum ini anda mengalami masalah seperti ‘Hang’, connection time out, Lost connection dan sebagainya, saya sarankan anda untuk mengikuti tutorial ini. Selepas mengikuti tutorial tips dan trick melajukan celcom broadband ini, saya pasti anda akan dapat atasi masalah dengan connection celcom broadband anda. Caranya tidaklah begitu merumitkan, anda hanya perlu mengikuti langkah ini.
  1. Buka Comand Promt anda. (pergi ke RUN -> CMD.exe dan tekan “enter”)CMD.exe
  2. Taip ipconfig dan tekan “enter”.
    IP Config
    IP Config IPv4 Celcom
  3. Kemudian anda copy IPv4 Address anda.
  4. Seterusnya taipkan ping (tukar kepada IPv4 Address) -t dan tekan “enter”.
    Ping IP
    Ping IP Broadband
  5. Selesai. (biarkan sahaja Comand Promt menjalankan proses PING tersebut)
Ini akan membolehkan anda terhindar daripada masalah connection timeout, hang dan sebagainya. Dengan cara ini juga, anda boleh melayari internet dengan lebih laju dan lancar. Selamat mencuba ya.
ps: Saya tidak pasti cara ini boleh bypass celcom throttle speed kerana semasa saya membuat tutorial ini, bandwidth saya masih belum melebihi had yang ditetapkan.. Jika penggunaan anda sudah melebihi daripada pakej yang anda langgan, kelajuan anda hanya 128kbps sahaja.
Jika ada sebarang masalah, jangan segan untuk bertanya.

No comments:

Post a Comment